Jom Tengok Banglo Neelofa, Chef Wan & 10 Selebriti Malaysia Ni!

Siapa tak kenal Chef Wan, Datuk Seri Siti Nurhaliza, Neelofa, Datuk Aznil Haji Nawawi, dan Dato Aliff Syukri ni? Orang berjaya, mestilah rumah pun lawa dan mewah. Jom jenguk-jenguk!
rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Seronoknya kalau dapat duduk rumah besar kan. Semua ruangan besar, sebut je nak apa, bilik air ke, bilik tidur ke, dapur ke, ruang tamu ke, semua besar, boleh deko macam-macam. 

Ada pulak kolam renang ke jakuzi ke… tak jalan mana pun tak apa, duduk rumah je! Jadi, tanpa lengahkan masa lagi, jom kita cuci mata tengok rumah banglo mewah selebriti Malaysia ni.

Mana tau, boleh bagi inspirasi dan mengundang semangat untuk kita mengecapi kehidupan mewah seperti ni juga satu hari nanti!

 

1) Chef Dato’ Redzuawan (Chef Wan)

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Siapa tak kenal dengan chef selebriti yang paling legend dan terkenal di Malaysia ni? Bukan setakat di Malaysia je tau, Chef Wan ni dikenali sampai tahap antarabangsa jugak.

Selain dari pakar memasak, mengacara dan menulis, Chef Wan juga memiliki kediaman mewah cukup memukau di Aspen Garden Residence, yang terletak di Cyberjaya.

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Tengoklah betapa mantapnya rumah banglo tiga setengah tingkat ni! Setiap ruang memang luas dan rekaan dalamannya pula dihias dengan pelbagai perabot dan hiasan yang amat mewah.

Siap ada sofa yang ditempah khas dari New York lagi di ruang tamunya. Harga pelancaran rumah banglo ni masa 5 tahun lepas pun dah cecah sampai RM4 juta, jadi sekarang mesti dah lagi mahal harganya!

 

2) Datuk Seri Siti Nurhaliza

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Datuk Seri Siti Nurhaliza ni memang nama yang tak asing lagi dalam industri seni tanah air kita.

Memang tak ada sesiapa boleh nafikan kekayaan Datuk Siti. Ye lah, dah mencipta nama dalam industri seni sejak umur belasan tahun lagi.

Ditambah pula dengan kejayaan syarikanya sendiri dan dilantik sebagai duta pelbagai produk, memang tak ada siapa boleh persoalkan hartanya. Lepas dah kahwin dengan suaminya, Datuk K, lagi bertambah-tambah rezeki mereka.

Pasangan ni bukan ada satu, tapi empat buah rumah banglo mewah di Malaysia, yang mana harga setiap satu mencecah jutaan Ringgit!

a. Banglo di Cameron Highlands

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

b. Banglo di Kuala Lipis

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

c. Banglo di Cheras

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

d. Banglo di Bukit Antarabangsa

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

 

3) Wawa Zainal & Aeril Zafrel

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Dua merpati sejoli ni memang ramai peminatnya, lagi-lagi dengan kisah cinta romantik mereka yang ala-ala cerita Hindustan tu.

Selepas hampir 8 tahun kahwin, Aeril memberikan kejutan pada isteri tercinta dengan menghadiahkan rumah pertama mereka berdua sejak mendirikan rumahtangga. Tak ke romantik tu? 

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Manis betul pasangan ni, sama kacak, sama cantik. Kalau anda nak tau, mahligai mewah dengan dekorasi elegan dan memukau ni ambil masa sampai setahun nak siapkan ubah suai.

Memang teliti betul Mr Suami Wawa Zainal ni. Satu rumah dihias dengan rapi dan tona warna yang dipilih pula sangat menggamit jiwa.

 

4) Neelofa

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Usahawan cantik dan bergaya ni bukan sahaja dah menceburi industri seni dari umur yang muda, tapi dah berjaya uruskan perniagaan sendiri sejak dari umur 26 tahun lagi.

Bisnes hijabnya memang dikenali di dalam dan luar negara. Rekod jualannya pernah dicatat pada RM50 juta dan ke atas.

Lepas dah bertahun mencipta nama sebagai usahawan, ada khabar berita yang Neelofa beli sebuah rumah mewah yang sangat cantik, tertarik dan menawan di Lembah Klang. Siap boleh nampak pemandangan Menara KLCC lagi!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Pemandangan dari tingkat atas rumah Neelofa ni memang cantik sangat, dan rumah siap ada kolam renang lagi. Lepas penat kerja boleh terus lompat tenangkan fikiran dalam kolam yang biru nan indah. Mesti seronok kan?

 

5) Siti Sarah & Shuib

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Ni satu lagi kisah pasangan yang memang sangat sweet di Malaysia. Penyanyi vokal hebat Siti Sarah dengan suaminya Shuib, seorang pelawak yang terkenal dari kumpulan Sepahtu.

Sebagai tanda penghargaan Siti Sarah melahirkan anak ketiga mereka, Shuib menghadiahkan sebuah kondominium berkembar mewah di Puchong.

Ada sumber mengatakan rumah kondo mereka tu boleh mencecah harga RM1.6 juta seunit tau!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Bahagianya, lepas bersalin dapat kondo sebiji begitu kan. Kita sama-sama lah doa biar keluarga kita pun dapat murah rezeki juga!

PGMY_No_1

 

6) Datuk Aznil Haji Nawawi

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Datuk Aznil ni, atau lebih dikenali sebagai Pak Nil, seorang pengacara yang terkemuka kat Malaysia.

Kalau tengok keletah Pak Nil ni kat TV memang geli hati je sepanjang masa. Walaupun rasa dia asyik melawak je, tak sangka seleranya untuk hiasan rumah sangat la tinggi!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Terpukau bila tengok kemewahan dan susunan perabot yang teratur kat villa mewah Pak Nil ni. Memang dihias bak macam Istana tau!

Perabot pula beli dari Datuk Aliff Syukri, tu yang nampak menawan je. Pak Nil siap sediakan satu ruang istimewa dengan dekorasi ala Marrakesh lagi untuk ahli keluarga berkumpul, berehat atau untuk buat usrah dan solat berjemaah.

 

7) Anzalna Nasir

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Anzalna ni memang antara pelakon wanita yang jelita kat Malaysia. Kalau sesiapa yang ikut Instagram dia, mesti dah sedia maklum yang Anzalna tinggal di satu unit kondominium mewah yang sangat elegan dan penuh rasa glamour. 

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Anzalna selalu juga berkongsi gambar kondominium mewahnya yang terletak dekat dengan KLCC.

Bukan setakat ada kolam renang, tapi pemandangan dari kondo mewah tu pun memang sangat eksklusif sebab nampak keindahan Kuala Lumpur terus, tak ada penghalang. 

Mengikut satu sumber yang sah, harga kondo Anzalna tu berharga sekitar RM500,000 ke RM2.6 juta. Tu baru harga rumah, tak masuk lagi perabot dengan hiasan-hiasan yang hebat tu!

 

8) Rozlina Onn (Linda Onn)

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Penyampai radio yang pernah terkenal di Malaysia ni pun ada perniagaan restoran sendiri. Linda Onn membeli kediaman rumah banglo mewah yang berharga hampir RM3 juta di Setiahills, Bukit Indah, Ampang. Harga RM3 juta tu masa mula-mula beli lebih kurang 9 tahun lepas!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Banglo mewah dua tingkat Linda Onn ni terletak di kawasan perumahan yang eksklusif dan dikawal ketat selama 24 jam oleh pegawai keselamatan yang tersedia.

Reka bentuk kediaman ni memang sangat unik dan keluasan pula dalam 8,000 kaki persegi termasuk dengan tanah yang ada di sekeliling rumah.

Kalau anda perasan, persekitaran rumah Linda Onn ni seperti di resort sebabnya banglo ni memang salah satu daripada 45 buah banglo di Setiahills yang berkonsepkan villa spa Bali.

 

9) Dato Aliff Syukri

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Boleh kata satu Malaysia sudah kenal dengan Dato Aliff Syukri ni, atau juga dikenali sebagai 'abang terlajak laris'.

Dia, yang memang terkenal dengan pelbagai video aktiviti harian yang selalu viral kat media sosial, dah pun berpindah ke mahligai mewah yang tersergam indah di Kota Damansara dengan keluarga tersayang dan pembantu rumahnya sekali. 

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Aliff penah cakap yang dia bukannya berkongsi rumah bak istana seluas 400,000 kaki persegi tu untuk menunjuk-nunjuk, tapi harap yang ramai akan terinspirasi dengan kejayaan hasil kerja kerasnya. 

Mahligai Aliff ni dibina atas tanah berharga RM13 juta, dan kos untuk hiasan dalaman je dah mencecah sampai RM11 juta.

Selain dari istana mewah kat Kota Damansara tu, Aliff ada jugak kondominium kat Pavilion Kuala Lumpur, yang mana harga boleh cecah sampai RM4 juta!

 

10) Dato Seri Vida

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

Antara jutawan kosmetik terkenal di Malaysia, Dato Seri Vida ni memang mempunyai kekayaan yang melimpah ruah.

Jenama produknya, Pamoga dan Qu Puteh memang laris terjual, sampai boleh taja pelbagai rancangan TV tempatan. 

Dan ni dia Rumah Dato SV yang berharga hampir RM20 juta kat Ipoh, Perak tu! Ni hanya salah sebuah rumah mewah yang dimilikinya, kalau tak silap ada Dato Vida ada 17 buah lagi rumah di Ipoh dan Kelantan yang berharga jutaan Ringgit!

rumah banglo mewah, selebriti malaysia

 Sumber: Kaki Tular

 

Panduan Relevan

Read Next

Tools & Calculators
Home Loan Pre Approval Icon
Avoid home loan rejection. Get pre-approved by PropertyGuru and purchase your dream home – quickly!
Affordability Calculator Icon
Thinking of buying a property in Malaysia? Use our affordability calculator to estimate what you can comfortably spend on your new home.
Loan Comparision Icon
Find the best home loan for your dream home.

Get expert advice for every question you can think of!

Explore AskGuru and gain exclusive access to thousands of answers from our expert and agent community. 💬⭐👍

Feedback